Усі вокзали України мають власну історію. Полтава не стала виключенням й poltava-future зібрала для вас усі відомі факти про залізничні вокзали міста.
Полтава-Південна
Ще під час Російської імперії, у середині 19 століття, було прийняте рішення про будування залізничних станцій та ліній для сполучення міст з морськими портами. Саме у 1864 році вирішили з’єднати Одесу з Миколаєвом, а Полтаву й Харків з Москвою саме потягами.
Станція “Полтава” Харківсько-Миколаївської залізниці була відкрита у 1870 році. Ця лінія пов’язувала обласний центр з Кременчуком (довжина сягала понад 100 км), а за рік – проклали залізничну лінію до Харкова.
Перше приміщення станції було дерев’яне, потім її дещо змінили, а у 1920 році повністю реконструювали.
У 1901 році з’явилося залізничне сполучення “Полтава-Київ” та “Полтава-Лозова”. Завдяки цьому, станція “Полтава” стала вузловою.
Реформи залізничного транспорту у 1934 році привели до утворення Південної залізниці й станція змінила назву на “Полтава-Південна”.
Через сімнадцять років приміщення вокзалу перебудували: збільшили зали та розширили фойє. У 1938 році відбулося офіційне відкриття.
Під час Другої Світової війни приміщення вокзалу було повністю знищене. Станцію відновили через два роки після закінчення бойових дій.
Після капітально ремонту, наприкінці двадцятого століття, залізничний вокзал “Полтава-Південна” знову розпочала свою роботу.
Через декілька років, станцію електрифікували й тоді ж відкрили сполучення “Полтава-Кременчук”. Згодом, з цієї станції розпочали курсувати ще декілька електропотягів у різних напрямках.
У 2011 році, зі станції “Полтава-Південна” відправився потяг сполученням “Полтава-Москва”. До речі сам залізничний транспорт був названий ім’ям Георгія Берегового, льотчика-космонавта.
У 2012 році, на честь проведення “Євро-2012”, будівлю вокзалу було реконструйовано в черговий раз.
Полтава-Київська
На початку 20 століття активно будували залізничне сполучення “Київ-Полтава-Лозова”. Тому, у 1901 році була відкрита станція “Полтава-Київська”.
Як і “Полтава-Південна”, ця станція була зруйнована німецькими загарбниками, але після війни її відновили.
Будівля, яка зберігається до сьогодення, розпочала зводитися у 1955 році, а проєкт для неї розробила архітекторка Зінаїда Котлярова.
Після війни, поруч зі станцією, побудували декілька промислових підприємств. Через це, станція “Полтава-Київська” стала вантажною першого класу.
Значна реконструкція залізничної станції та території навколо неї відбулася у 2002 році. Тоді ж побудували пішохідний перехід над коліями. Того ж року розпочали електрифікувати станцію й до 2007 року електропотяги курсували аж до Харкова.
Цікавий факт: перше тролейбусне сполучення №1 між вокзалами “Полтава-Південна” та “Полтава-Київська” з’явилося у 1965 році.