Вівторок, 28 Червня, 2022

Туристичні проекти Полтави, які не сприяють туризму

Міська влада Полтави, громадські та волонтерські організації продовжують наполягати на розвитку туристичного напрямку. Відтак, у 2015 р., планувалося, що місто за кілька років наповниться велосипедними доріжками та іноземними туристами, потім, розроблялися путівники і туристичні довідники. А про ще один молодий проект “Безкоштовні екскурсії”, ми розповімо в нашій статті на poltava-future.

За ініціативи Молодіжної ради Полтавської ТГ, у Полтаві проводився експериментальний проект безкоштовних піших екскурсій містом з професійним екскурсоводом Олесею Васецькою, працівницею Краєзнавчого музею. 

За словами членкині організації, Анастасії Лисенко:

“Головна мета проекту – подивитися на Полтаву іншими очима, побачити її з іншого боку. Переважна більшість мешканців звикли рухатися одним маршрутом, і зачасту це – будинок, робота/учбовий заклад, магазин. Мало хто зважає на цінність будівель, пам’яток, парків і всього, що їх оточує.

Ціль таких екскурсій – зацікавити молодь історією та багатогранною культурою Полтави.  Саме тому вони не потребуватимуть жодних грошових витрат, адже Полтава – це переважно студентське місто. А які там гроші у студентів? Навпаки, це їх потрібно збагатити знаннями та надихнути до популяризації Полтави”.

Але насправді вікових обмежень у екскурсій не передбачено. Їх може відвідувати вся “молодь до 40-років” та старше у групах до 10 чоловік.

Саме так планували роботу члени Молодіжної ради. Вони розповідали про проект на місцевому телеканалі, отримали підтримку Полтавської міської ради, але чи приніс він довгоочікуваний успіх і чи матиме продовження? Тим паче, що розробники ідеї не залучили ні копійки з міського бюджету. 

Що говорили, що показували?

Учасники дізналися безліч історичних фактів та легенд про такі пам’ятки як:

  • Біла альтанка — оригінальна пам’ятка у формі альтанки з колонадою, споруджена вперше в 1909 році на честь 200-ліття Полтавської битви.
  • Хрестовоздвиженський жіночий монастир — заснований у XVII ст.
  • Камінь Ігоря — пам’ятний камінь на честь першої згадки про Полтаву в Іпатіївському літописі. Камінь був встановлений на Соборній площі Полтави у 1974 році під час святкування 800-річчя міста.
  • Музей-садиба українського письменника І.П.Котляревського.
  • Свято-Успенський собор – пам’ятка козацького бароко 2-ї половини 18-ст. та ін.

Людям екскурсії запам’яталися інформативними розповідями про відомих людей, які тут проживали та працювали у свій час, неймовірною історією “стін” Полтави, які вони бачили майже щодня, і навіть не здогадувалися, які таємниці у них поховані. Учасники заходу були досить активними, ставили та обговорювали досить цікаві питання минулого Полтавщини. 

Ось тільки за три дні достатньої кількості відвідувачів так ні разу і не було. Навіть з екскурсоводом не назбиралося 10 людей. Тож, чи варто і далі наполягати на розвитку туризму, якщо людям це не настільки цікаво?

Як вплинути на ситуацію

Не дивлячись на ініціативність і щорічний бюджет на туристичні заходи, влада Полтави пропускає важливий інструмент – маркетинг! 

  • Кожен проект потребує розробки стратегічного маркетингового плану, щоб по ньому можна було рухатися далі.
  • Моніторингу успішних проектів та аналізу їхньої успішності.
  • Інвестицій в розвиток спочатку одного обраного об’єкту, який приноситиме кошти, а потім в інші.
  • Відмовитись від безкоштовних екскурсій.
  • Відмовитись від розпорошування коштів на різні ідеї, а зосередитись на одному проекті.
  • Створити унікальний продукт – візитівку міста. 
  • Залучити сучасні методи комунікацій та канали реклами.
  • Зробити сучасний брендинг міста.

І тільки тоді БІГ ідея туристичної Полтави отримає шанс на реалізацію. Але доки кожен бажаючий має змогу організовувати туризм сам по-собі, люди просто перестають звертати увагу на черговий проект. 

Latest Posts