Субота, 27 Квітня, 2024

SMM-менеджер – людина, яка бездумно збирає вподобайки, чи та, що діє на крок вперед?

В цифрову епоху в Полтаві зʼявилося багато цікавих професій, таких як таргетолог, мерчандайзер, SMM-менеджер, контент-менеджер та ін. Ці назви увірвалися у наше життя з появою інтернету під час його стрімкого розвитку. Попри те, що ці професії вже давно заполонили Полтавський ринок праці, й продовжують його наповняти, а молодь та роботодавці вже давно знають про переваги цих напрямів, дехто з нас досі не розуміє хто ж вони такі, ці SMM-менеджери, ба більше є люди які зовсім не чули про таку професію. Отож розгляньмо питання: чим займаються SMM-менеджери в Полтаві, які до них вимоги, де вони навчаються, а також відповімо на запитання повʼязана ця професія зі світом розваг чи є такою, що потребує професійної підготовки.

Хто такий SMM-менеджер?

Як ми вже згадали професія SMM-менеджера повʼязана з появою інтернету, а отже й працює він в інтернеті, а саме з соцмережами. Основним його завданням є просування та популяризація брендів міста, компаній, окремих персон регіону у мережі інтернет, а точніше в соцмережах у яких концентрується цільова аудиторія того чи іншого спектру. Якщо розглядати саме діяльність брендів, компаній, персон, що перебувають в Полтаві, SMM-менеджери в першу чергу намагатимуться популяризувати їх серед аудиторії полтавців, наповнюватимуть місцеві спільноти, сторінки, сайти, а вже потім виходитимуть за межі регіону. І знову ж таки все залежить від тематики й спрямування компаній чи окремих персон. Наприклад, рекламувати роботи художника можна у будь-якому місті, а от місцеву полтавську компанію з виготовлення меблів ліпше просувати в тому регіоні, де вона знаходиться.

До обовʼязків SMM-менеджера входить безперервний аналіз клієнтської ніші, а також моніторинг компаній-конкурентів, щоб не відставати в розвитку й не допускати їх помилок та й задля інших цілей SMM-менеджери аналізують кожен крок конкурентів. Для полтавських компаній буде вигідно аналізувати ринок не лише місцевих конкурентів, а й намагатися зрозуміти як подібна компанія в столиці змогла стрімко ввірватися в бізнес і зацікавити споживачів. 

SMM-менеджери також розробляють різні методи, які б могли сприяти просуванню компанії, а також контент-плани ведення сторінок в соцмережах, які постійно редагуються в залежності від різних ситуацій. Адже вчора цей план міг би вистрелити й підхопити купу вподобайок, а вже сьогодні є не актуальним і ба більше може викликати гнів користувачів.

Мета SMM-менеджера створювати вірусний контент, він має вміти користуватися графічними редакторами, адже просто текст нікого не зацікавить, користувачів необхідно заманювати різними картинками, щоб спинити їх увагу і змусити прочитати, а то й підписатися на бренд, залежно від мети компанії. Можливо це разова підтримка депутата, а можливо спроба продати меблі якщо не сьогодні, то можливо через певний час.

Також SMM-менеджер має планувати бюджет компанії щодо реклами, скільки реклам компанія може собі дозволити, чи доречно рекламуватися саме зараз, в який час, для якої аудиторії та ін. Всі рекламні кампанії також розробляє SMM-менеджер. Полтавські компанії заробляють значно менше ніж фірми у великих містах України, а тому й бюджет буде меншим ніж там. Отож плануючи витрати, можна опертися на стратегії просування компаній у великому місті, але слід памʼятати й те, що ця стратегія потребує коригування саме під потреби Полтави.

Думки клієнтів про бренд здебільшого це теж заслуга SMM-менеджера, він працює над створенням іміджу компанії та модерує коментарі на сторінках своєї фірми. Саме він піклується про кількість підписників та їх активність. SMM-менеджер проводить аналіз аналітики та корегує стратегії для ефективного просування компанії, а також веде статистику й складає регулярні звіти які є корисними як для роботодавця, так і для самого фахівця.

Окрім величезного переліку обовʼязків SMM-менеджер має знати, що відбувається в Полтаві, бути в курсі останніх трендів та розумітися на просуванні, він має мислити випереджувально і бути на крок попереду конкурентів. Отож, як бачимо, ця професія не стосується розваг, безцільного сидіння в інтернеті й збиранню вподобайок, як це здається на перший погляд. Це складна робота, що потребує аналітичного мислення, безперервного аналізу й обдумуванням кожного наступного кроку до дрібниць. Крім того, аналізувати потрібно не лише Полтавський регіон, а й інші міста України, а також запозичувати щось з-за кордону.

Де вчать SMMу?

У світі SMM не ганяються за кількістю дипломів і сертифікатів. Якщо людина володіє певними навичками й знаннями про які ми вже згадали вище вона обов’язково знайде своє місце як SMM-менеджер. Вона може бути за фахом кухарем, будівельником, лікарем будь-ким, але якщо вона знає алгоритми соцмереж, розуміє як зацікавити аудиторію, знає як працювати з рекламою в інтернеті, має здібності до аналітики й може створити проривний контент-план, хіба важливо ким вона є за фахом? Проте підтягнути рівень знань і бути попереду всіх допоможе диплом маркетолога, журналіста чи філолога. За цими спрямуваннями можна здобути освіту в нашому педагогічному університеті імені В. Г. Короленка.

Можливо в майбутньому окремо на SMM-менеджера можна буде вчитися в університетах, а поки спостерігаємо, проходимо курси й не женімося за чимось простим, адже SMM це не тільки вподобайки, це складна робота, яка потребує значних зусиль.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.