Середа, 30 Жовтня, 2024

Ситуація з пальним на Полтавщині: коли буде та за якою ціною купувати

Якщо у вас раніше слово черги асоціювалося з поліклінікою, тепер при слові черги одна думка – АЗС. Нині на Полтавщині  з пальним існує дві великі проблеми: його нестача і надто висока ціна. За літр бензину просять 70-80 грн, дизелю 60-70 грн., газу 36 грн. Але й дістати його, повідомляє сайт poltava-future, навіть за таку ціну, дуже складно.

Коли буде?

Уряд працює над логістикою поставок пального з Європи. АЗС закупили його, проте не вистачає залізничних цистерн і локомотивів. Існує також проблема з заторами в портах Східної Європи. За свіжим повідомленням голови Полтавської обласної адміністрації Дмитра Луніна, ситуацію з пальним повинні вирішити впродовж тижня. 

Чому так дорого?

Питання радше риторичне. Власники АЗС пояснюють, що ціни зросли через нестачу. Адже Кременчуцький нафтопереробний завод зазнав бомардувать вже двічі, він не працює. Так само як і багато НПЗ по Україні. До нині  значна частина топлива імпортувалася з Білорусі, це близько 77%. Зі зрозумілих причин цей імпорт припинився. Чи означає це, що висота цін законно досягає висоти Біг Бена? Звісно, ні. Кабмін регулює максимальну вартість на пальне. В травні її збільшили  до 42,63 грн та 37,69 грн для ДП та бензинів відповідно.

Мережі АЗС у великих містах переважно дотримуються цього максимуму, однак  в регіонах ціна може бути більшою на десятки гривень. Така різниця цін є несанкціонованою, залишається тільки одне: чекати повного врегулювання від держави. Кабмін повідомив, що воно почнеться тоді, коли поставки з Європи налагодяться і пального буде достатньо.

Яка ситуація зараз з громадським транспортом?

Автобуси КП «Полтаваелектроавтотранс» припинили перевезення через брак пального. У всій області комунальні автобуси не курсують, але це тимчасово, поки існує паливна криза. На сміттєвози та інший транспорт комунальних підприємств це не вплинуло, вони працюють в штатному режимі. 

Юрій Лупаєнко, голова Полтавської асоціації пасажирських перевізників, говорить, що досі ціни на проїзд в автобусах був заменшені, на вимогу міської влади. Тому як бізнес перевезення перестали працювати. Це була лише можливість водіям зберегти робочі місця і отримати якусь заробітну плату. Для того, щоб рентабельно продовжувати перевезення нині, ціни треба піднімати більш як удвічі. На це, звичайно, ніхто не піде. Тому влада і перевізники вирішили чекати на припинення кризи пального і відновити роботу громадського транспорту за попередніми ж цінами, або трохи вищими. 

Шахрайські схеми 

Ще до війни багато АЗС надавало талони юридичним особам для покупки пального. Зараз такі талони перепродають фізичним особам для власного користування, але вони часто виявляються простроченими. Зрештою заправку за такими талонами вже здійснити  не можливо. 

Купуєте бензин – вимагайте чек. Часто фактична ціна покупки відрізняється від вказаної в чеку, вона менша на десятки гривень. У такій ситуації звертайтеся до правоохоронних органів. Продаж в такий спосіб є незаконним.  

Іноді невеликі нафтопереробні заводи домішують біоетанол – зріджений спирт в газовий конденсат. Але ці домішки небезпечні для вашого авто, і негативно впливають на роботу двигуна. Уникайте таких недобросовісних продавців та пам’ятайте це не надовго і скоро ситуація стабілізується. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.