Національний перевізник АТ «Українська залізниця» забезпечує в Україні близько половини всіх пасажирських перевезень і більше 80% вантажних і знаходиться на четвертому місці за обсягами вантажоперевезень на континенті. Більше вантажів перевозять тільки залізні дороги Росії, Китаю та Індії, повідомляє «Полтава. Future».
Зараз на ринку вантажних перевезень залізниця використовує 300 з гаком тепловозів. Тим більше сумним виглядає той факт, що ступінь зносу локомотивної тяги «Укрзалізниці» досягає 97%. Ще два рази по стільки ж мають 100% знос і стоять на приколі. Вже неодноразово робилися спроби модернізації цих тепловозів, в тому числі і на Полтавському тепловозоремонтному заводі. А після того як єдиний в Україні виробник тепловозів Луганський тепловозоремонтний завод залишився по інший бік лінії розмежування про модернізацію застарілих тепловозів не згадують.
У 2018 році “Укрзалізниця” уклала контракт з компанією General Electric Transportation, яка повинна за 7 років поставити 200 нових тепловозів і модернізувати 75 застарілих. За це американці планують отримати 1 мільярд доларів. А УЗ кожен новий тепловоз обійдеться по 4,6 мільйона.
За розрахунками керівництва УЗ закуплені тепловози скоротять час і витрати на технічне обслуговування. Тепловози що експлуатуються сьогодні вимагають проведення ТО раз в три дні, а «американці» раз в три місяці. Також повинна бути суттєва економія ПММ. Нові тепловози споживають на 20% менше солярки, а масла на 70%. Крім того вони на 40% менше викидають в атмосферу забруднюючих продуктів.
За умовами контракту 10% комплектації перших 30 тепловозів буде робитися в Україні, а в подальшому цей показник повинен вирости до 40%. Доукомплектація буде проводитися на Крюківському вагонобудівному заводі (КВБЗ) в Полтавській області.
…І ось перша партія з 20-ти локомотивів в кінці 2018 року поступила на КВБЗ. Ще 10 локомотивів повинні надійти в січні. На заводі на локомотиви встановлюють пластикові обтічники, колеєочищувачі, обладнання кабін, системи пожежогасіння, системи безпеки руху.
Уже в лютому 2019 року Крюковські вагонобудівники повинні передати УЗ останній з 30 локомотивів, поставлених General Electric в Україну.